MUSIKKARTISTUTVIKLING NY FRIST 15 MAI!

Universitetet i Tromsø v/ Musikkonservatoriet tilbyr studiet MUSIKKARTISTUTVIKLING. Studenten skal tilegne seg grunnleggende innsikt i musikkbransjens infrastruktur og arbeidsmåter og kunne utarbeide en musikkartistutviklingsplan. Aktuelle målgrupper: Utøvende musikere, managere, bookingagenter, plateprodusenter, medarbeidere i plateselskap, musikkforlag, interesse- og vederlagsorganisasjoner samt komponister og tekstforfattere m.fl.
Studiet inneholder:
* innføring i den norske musikkbransjens plass i norsk kulturindustri.
* roller til hovedaktørene i den norske musikkbransjen – musikkartister, komponister/tekstforfatter, produsenter, plateselskap, musikkforlag, management, bookingagenter, produktdistributører, formidlingsarenaer, interesse- og vederlagsorganisasjoner samt offentlige myndigheter.
* studier av arbeidsmåter til produsenter og plateselskap samt management, bookingagenter og formidlingsarenaer (A&R-prosessen)
* om hovedelementene i en musikkartistutviklingsplan som f. eks. artistisk uttrykk, formidlingsevne, image, artistens styrke og svakheter, evne til omstilling, inntekts-, forretnings- og produktområder, merkevarebygging, relasjonsbygging i forhold til publikum og media.
Studiet er samlingsbasert med to samlinger. Undervisningen vil bestå av forelesninger/seminarer, kollegaveiledning i grupper (gruppearbeid) og lærerstyrt veiledning.
få mer info her.